facebook
Ook in Zaltbommel

Pilates, Bodyshape, Bodypower, Yoga, BBB: Billen, Buik en Benen, Personal training
Senior fit, Kettlebell, JUMP CARDIO, JUMP SHAPE,
Polefun, Zumba, Bkick, Bootcamp

Home
Lesvormen
het lesrooster
Nieuws
Het huisregelement
Wie zijn wij?
De prijslijst
Mail ons
links
Wie zijn wij?
Routebeschrijving
Wie zijn wij?
Personal training





BBB: Billen, Buik en Benen
Deze training van een half uur is met name gericht op het trainen van de billen, de buik en benen.
En dat alles met alle trainingsmaterialen, die bij COMEFIT CLUB tot jouw beschikking staan.
Maar zonder de enkelgewichten, de step of de kettlebell, etc. komt puur met lichaamsgewicht
trainen ook aan de orde.

Geen les is dus hetzelfde. En aangezien je de grootste spiergroepen traint, werk je goed
aan vetverbranding! Spiermassa vervangt vetmassa; hoe lekker kan je het hebben?!
Doe mee, elke maandag van 19.30 tot ca. 20.00 uur in zaal 1.
Crossfit
Klik hier voor het lesrooster.


JUMP CARDIO
10 minuten JUMPEN staat gelijk aan 30 minuten rennen! Met 68% meer conditieopbrengst!
Door het instabiele oppervlak train je extra je core (buik/rug/bekken) en heb je een
grotere spieractiviteit door de beweging tegen de zwaartekracht.
Crossfit
Klik hier voor het lesrooster.


Kettlebell
Kettlebell training is geschikt voor iedereen (mannen/vrouwen, jong/oud). Iedereen kan op eigen niveau trainen. Waarom is kettlebell training zo effectief? In verband met het aantal beschikbare kettlebells werken wij met deelnamelijsten. Check dus vooraf of er plaats is.
Crossfit
Klik hier voor het lesrooster.


Bootcamp
Bootcamp is een manier van sporten, waarbij je in groepsverband een uitdagende outdoor training volgt. Cardiotraining wordt afgewisseld met kracht, duo-oefeningen en groepsoefeningen. Het draait hier om conditie, kracht, souplesse en explosiviteit! Denk aan joggen, intervaltraining, lunges, opdrukken, etc.

Bootcamp is ontstaan vanuit de trainingen die het Amerikaanse leger deed en wordt inmiddels al door velen
gevolgd. De training is geschikt voor zowel mannen als vrouwen, jong en oud. Waar nodig kunnen oefeningen worden aangepast en er worden gedurende de training voldoende pauzes ingelast.

Bootcamp wordt door Comefit Club in het voorjaar en najaar georganiseerd. Heb je belangstelling?
Informeer dan naar de data. Je kunt je ook opgeven voor de nieuwsbrief via de nieuwsbutton op deze website.

Klik hier voor het lesrooster.


CFC-Yoga
CFC-Yoga Fitheid is veel meer dan fysiek sterk zijn. Een mens bestaat immers uit lichaam
en geest. Jarenlang spreken we over het trainen van ons lichaam.
Maar onze geest dan? Welzijn ofwel ons goed voelen is voor velen
de doelstelling. Hoe geven we onszelf dat goede gevoel van een gezonde
geest in een gezond lichaam? Juist: CFC-Yoga! In de snelheid van alledag dienen we ons staande te houden.
We eisen meer van onszelf en van anderen. Inspanning vindt vaker plaats
dan ontspanning.
Hoe vinden we de juiste verhouding? Juist: CFC-Yoga!

De oorsprong van CFC-Yoga vinden we in het verre oosten waar vele
mensen vormen als Yoga en Tai Chi beoefenen. Deze oude culturen
leven naar het begrip balans.
Een levensstijl waar inspanning en ontspanning elkaar afwisselen.
CFC-Yoga biedt je de kans deze rijke visie een onderdeel van je levensstijl
te laten zijn. Goed op elkaar afgestemde oefeningen ondersteund door relaxte,
motiverende en afwisselende muziek laten je een andere kant zien en
voelen van jezelf. Geest en lichaam komen tot elkaar in een enerzijds
dynamische en anderzijds ontspannende les.

Klik hier voor het lesrooster.


Zumba
Zumba Deze nieuwe fitnessrage is overgewaaid uit Amerika en is hot! ZUMBA betekent "snel bewegen
en plezier maken". Het is een combinatie tussen fitness- en dansbewegingen op swingende latinmuziek. Salsa, flamenco en merengue, het komt allemaal voorbij.
Elke les is een groot feest; je waant je in zonnig Latijns-Amerika.
ZUMBA kent geen moeilijke choreografieën en is geschikt voor iedereen die van dansen houdt. ZUMBA wordt al in 35 landen gegeven en dus ook bij Comefit Club!

Klik hier voor het lesrooster.






Pilates
De rage van de laatste jaren en terecht! We zijn al jaren bekend met geweldige bodyshape- en zogenaamde
bbb-lessen, waarbij de oppervlakkige spieren getraind worden, maar in de pilatesles wordt aandacht geschonken
aan de “onzichtbare” spieren, de houdingsspieren. Er wordt gewerkt vanuit je “powerhouse”.
Je spant buik- en bekkenbodemspieren aan, je rug speelt een heel belangrijke rol in het geheel.
Ook aan de ademhaling wordt veel aandacht besteed. Spierpijn houd je er nauwelijks aan over,
omdat niet teveel herhaald wordt. Met rustige muziek op de achtergrond voer je de aangereikte oefening
op eigen tempo uit. Pilates is een trainingsvorm die iedereen in zijn trainingsschema zou moeten opnemen,
ter ondersteuning van de overige sportlessen en/of voor het aanleren van een correcte houding in
het dagelijkse leven.

Klik hier voor het lesrooster.
Pilates Pilates Pilates


Senior fit
Lekkere training op een rustig tempo, waarbij bewegingen op de grond met bewegingen op de
step afgewisseld worden. De armen blijven voornamelijk laag. De hartslag blijft ook laag, waardoor
je op een goed trainingsniveau zit voor vetverbranding en hierdoor kan tevens een goede training
voor de ouderen onder ons gerealiseerd worden. De les is uitstekend voor 50+-ers,
maar ook voor diegene die niet van harde muziek, snelle bewegingen en complexe routines houden.
Naast de conditietraining wordt ook aandacht besteed aan diverse spiergroepen.

Klik hier voor het lesrooster.
Senior fit Senior fit Senior fit


Bosu
Bosu Het doel van een balanstraining is simpel. Om balans te creŽren op een soort
halve (blauwe) bal worden de houdingsspieren (rug/buik) aangesproken.
Dit betekent, in combinatie met ritmische conditietraining en
krachtoefeningen, dat er dubbel zo hard en zeer functioneel gewerkt wordt.
BOSU staat voor :"both sides used".
Met andere woorden kan de balanstrainer op zowel de harde als de zachte
zijde gebruikt worden.
.
Bosu




Polefun
Deze zeer bijzondere manier van trainen is steeds meer te vinden in de sportcentra, dus ook bij
Comefit Club. Het dansen, de krachtinspanning, de souplesse en het plezier maken deze les tot
een groot succes. Eenvoudige draaien tot hoogstaande "acrobatische" disciplines komen aan bod.
Comefit Club heeft de beschikking over 3 danspalen, waaraan met maximaal 5 dames per danspaal
gewerkt kan worden. Met polefun wordt sporten een avondje uit. Heb je altijd al een keer willen
dansen aan de paal? Niets houdt je meer tegen nu je dit bij Comefit Club kan doen.

Klik hier voor het lesrooster.
Polefun Polefun Polefun


Bkick
Bkick Bkick is een combinatie van opzwepende muziek, vechtsport en aerobics.
Er worden geen moeilijke choreografieën aangeboden.  Bokshandschoenen zijn noodzakelijk om de handen te beschermen.

Op de maat van de muziek worden diverse technieken uitgevoerd zoals kicks,
jabs, stoten, uppercuts, etc. tegen een fitbox (stootkussen).
De doelstelling van bkick is om de fysieke gesteldheid en coördinatie te
verbeteren, maar bovenal om veel plezier te  hebben.
Bkick is ook uitermate geschikt voor mannen, die zich graag in het zweet werken.

Klik hier voor het lesrooster.





Bkick Bkick



Bodypower
In deze groepsfitnessles wordt met halters gewerkt (stang met schijven). Elke spiergroep wordt gedurende zo'n 5 minuten
(1 track) getraind. Door deze duurtraining sport je weer net wat anders als in een bodyshapeles bijvoorbeeld.
Er wordt alleen met de halters gewerkt (krachttraining), dus geen 'moeilijke pasjes'.
Het is een 'pré-choreografische' les.
Dat wil zeggen: we werken op couplet, refrein, etc. Deze choreografie wordt gedurende 3 maanden aangeboden. Bodypower is voor iedereen geschikt, dus ook voor mannen.
Bodypower
Klik hier voor het lesrooster.

Comefit Club, Buitendams 507, 3371 BK Hardinxveld-Giessendam, 0184-61 16 25 / 06-49 31 46 19 , 0184-61 16 25 / 06-49 31 46 19, Rabobank NL29RABO0126186154